Objavljamo poročilo in galerijo Srednje šole Domžale, ki je organizirala Jesensko šolo računalništva med jesenskimi počitnicami.
Na prikazni sliki, je naš učenec Mark Gedrih, ki je usvojil prvo mesto v programiranju (programski jezik Python).
Jesenska šola računalništva
Na Srednji šoli Domžale smo v sklopu jesenskih počitnic pripravili že četrto jesensko šolo računalništva. Nanjo se je prijavilo 12 nadobudnih računalničark in računalničarjev iz zadnjega triadnega obdobja različnih osnovnih šol: OŠ Frana Albrehta, OŠ Marije Vere, OŠ Dob, OŠ Ihan, OŠ Janka Kersnika Brdo, OŠ Dragomelj, OŠ Rodica in OŠ Domžale. Jesenske šole so se tako udeležili: Urban Brezar, Luka Javoršek, Eva Kvas, Gaj Ravnikar, Tim Jasenc, Ažbe Juhant, Mark Gedrih, Gaja Vdovč, Aleksander Rakun, Val Pokorn, Aljaž Kutnar in Aljaž Lebeničnik. Namen jesenske šole je bilo seznaniti udeležence z različnimi praktičnimi vajami, ki jih izvajajo dijakinje in dijaki v izobraževalnem programu tehnik računalništva.
Prvi dan so se udeleženci spoznali s hitrim pregledom zgodovine, pri čemer je bil izpostavljen pionir na področju fotografije, Slovenec Janez Puhar. Nato so si ogledali delovanje fotografskega aparata. Učenci so razdrli fotografski aparat in si ogledali, kako se zrcalo, ki vodi svetlobo do iskala, umakne med proženjem ter kako deluje zaklop. V objektivu so si ogledali spreminjanje postavitve zaslonke in njen pomen za ostrino. Definirali so motiv in kompozicijo ter si na praktičnih primerih fotografij ogledali posamezne primere kompozicije. Zaradi deževnega vremena so lastni fotografski projekt izvedli kar v učilnici in nato slike z enostavnim orodjem pregledali, jih po potrebi rahlo popravili in skrčili in pripravili za objavo na morebitnem natečaju za razstavo fotografij. Prvi dan so zaključili s skupnim igranjem dvoranskega hokeja v novi veliki telovadnici, kjer so prav vsi pokazali borbenost in voljo do zmage.
Drugi dan so v skupinah po tri upravljali robota LEGO Mindstorms EV3. Najprej so se seznanili s sestavnimi deli robota. Posebej so si pogledali enoto EV3, ki omogoča priklop različnih motorjev in senzorjev ter povezavo z računalnikom. Nato je sledila seznanitev še s programsko opremo, ki omogoča programiranje v intuitivnem okolju, osnovanem na ikonah. Za nalogo so morali izdelati programsko opremo za različne situacije, pri čemer je bil cilj pripeljati robotka skozi poligon. Poleg tega so hitrejši imeli možnost uporabe različnih senzorjev in na takšen način popestriti odzivanje robota skozi poligon. Kaj hitro smo se že lotili prvega projekta, imenovanega Štirikotniki. Znotraj projekta so učenci sestavljali različne programe s stopnjevanjem zahtevnosti. Najprej je bilo potrebno robota premakniti naravnost. Nato se je moral robot premakniti za kot 90˚. Sledil je program, ki je robota premaknil v obliki kvadrata in pravokotnika, seveda z uporabo programskega bloka za potek, imenovanega Loop. V nadaljevanju so učenci programirali robota tako, da je prevozil narisan poligon, in se tako seznanili še z drugimi načini gibanja robota. Na koncu pa smo se lotili še programa, ki omogoča robotu sledenje črti s pomočjo barvnega senzorja. Drugi dan so zaključili s skupnim igranjem namiznega tenisa v plesni dvorani.
Tretji dan so učenci pridobili znanja iz osnov elektrotehnike in programiranja. Najprej so spoznali osnovne pojme in nato sestavili osnovno vezje za delovanje LED-diode. Nato so vezje nadgradili z upravljanjem prižiga in izklopa LED-diode v ustreznem zaporedju, in sicer s pomočjo atraktivnega mikrokrmilnika Arduino. Za tem so nadgradili vajo s simulacijo prižiga dveh diod v primeru železniškega prehoda. Še več, sprogramirali so simulacijo semaforja z uporabo treh LED-diod in simulacijo prižiga petih LED-diod z učinkom morskega vala. Za konec so učenci sprogramirali še »fade efekt« z uporabo PWM-modulacije na različnih LED-diodah. Tretji dan so zaključili s skupnim igranjem dvoranskega nogometa v veliki telovadnici.
Četrti dan so udeleženci pridobili znanja iz omrežij. S pomočjo simulacijskega orodja CISCO Packet Tracer so nastavili varno omrežje. V nadaljevanju so dobili nalogo, v kateri je bilo potrebno postaviti varno domače brezžično omrežje in nanj povezati različne naprave. Prav vsi so uspešno opravili nalogo. Na koncu je bilo organizirano tekmovanje v programiranju z uporabo platforme CodeCombat in programskega jezika Python.
Po tekmovanju je sledila podelitev medalj in diplom za najboljše. Mentorji Gregor Cedilnik, Mojca Jager, Borut Jagarinec, Bonifer Rihard in Tadej Trinko smo bili z delom udeleženk in udeležencev izjemno zadovoljni in si želimo ponovno videti udeležence bodisi na naslednji jesenski šoli bodisi v prvem letniku programa tehnik računalništva. Vsako leto se namreč na šolo vpiše vse več dijakinj in dijakov, ki so sodelovali na jesenski šoli.
Sporočamo še prijetno novico, da je na tekmovanju zmagal učenec Mark Gedrih, drugo mesto je osvojila Gaja Vdovč, tretje pa Tim Jasenc. Čestitke za osvojena odličja.
Se vidimo naslednje leto!
Tadej Trinko, prof.