Tudi letošnjo pomlad smo na šolskem ekovrtu zavihali rokave. Učenci krožka šolski ekovrt so združili moči še z učenci izbirnih predmetov okoljska vzgoja in kmetijstvo ter vestno skrbeli za šolski ekovrt.
Učenci so v začetku marca vsem gredicam dodali kompost in oplemenitili zemljo. Kompostni kup imamo ob vrtu in skrbimo, da naj dajemo le neoporečne ostanke iz vrta in okolice šole.
Kot donacijo smo prejeli nekaj mačeh, ki smo jih posadili na vrtne gredice ob poti ter v sredinsko gredico našega vrta. Te danes dajejo našemu vrtu pisan izgled.
V aprilu smo v okviru subvencije projekta Eathink v lokalni zadružni trgovini nakupili biološka semena in sadike ter nekaj orodja (vrtne škarje za učence). Projekt “EAThink2015 – misli globalno, jej lokalno” je namenjen osnovnim in srednjim šolam iz 12 evropskih in 2 afriških držav. Sofinancira ga Evropska unija. Cilj je okrepiti kritično razumevanje in delovanje mladih in učiteljev glede globalnih izzivov, s posebnim poudarkom na prehranski varnosti in neodvisnosti, na trajnostnih prehranskih sistemih in malih kmetijah.
Sončni začetek meseca aprila smo izkoristili za obrezovanje vseh suhih delov trajnic. Posadili smo tudi prve sadike solate, pora, kolerabe in blitve, korenček, redkvico, rukolo ter grah. Seveda smo upoštevali prava kombiniranja dobrih sosedov ter kolobarja. V času izbirnih predmetov ali krožka od marca do maja (kolikor nam je vreme dopuščalo) so učenci vestno skrbeli za vrt in ročno odstranjevali plevel – saj ne uporabljamo nobenih pripravkov zoper škodljivce. Učenci 5. C razreda so v okviru naravoslovja posejali grah in sončnice ter jih v maju presadili na vrt.
Na spiralni gredi, kjer imamo zasajena trajna zelišča smo odstranili vse suhe dele. Zaradi zelo hude letošnje zime nam je kar nekaj zelišč pozeblo (rožmarin, timijian) zato smo jih nadomestili z novimi.
Pri pouku naravoslovja so učenci vzgojili lastne sadike graha, fižola, koruze, bučk ter paradižnika, ki smo jih v maju prenesli na vrtne grede. Žal nekatere sadike niso dobro uspele na šolskem vrtu zaradi vremenskih okoliščin ali pa so se pri presajanju poškodovale. V maju smo posejali tudi precej semen sončnic, tagetesa, kapucinke pa so se same zasadile iz semen iz prejšnjih let.
V okviru Ekošole smo poleg nekaj vrtnega orodja, sadik in semen v maju nepričakovano dobili tudi visoko gredo, ki jo bomo postavili ter primerno uredi v prihodnjem letu. Saj smo pri delu na vrtu odvisni tako od narave kot zakonitosti vrtnarjena kot šolskega koledarja.
Tudi v prihodnje bomo tedensko skrbeli za odstranjevanje plevela ter obiranje prvih plodov. Jagode že zorijo in kako so sladke!
mag. Urška Gorjan in mag. Katarina Vodopivec Kolar