Šolska svetovalna služba svetuje učencem in staršem ter sodeluje z učitelji in vodstvom šole pri načrtovanju in spremljanju razvoja šole ter pri opravljanju vzgojno-izobraževalnega dela. Temeljni cilj šolske svetovalne službe je sodelovati pri vzpostavljanju in vzdrževanju pogojev za optimalni razvoj vsakega učenca šole.
Temeljne prednostne naloge šolske svetovalne službe:
- šolski novinci – postopek vpisa, spremljava in pomoč pri premagovanju morebitnih težav,
- karierna orientacija,
- korektivno delo z učenci z motnjami v razvoju,
- priprave in koordiniranje oblik pomoči učencem z učnimi težavami,
- sodelovanje z učitelji pri izdelavi individualiziranih programov,
- identifikacija nadarjenih učencev,
- spremljanje in koordinacija dela z nadarjenimi učenci,
- sodelovanje pri organizaciji in izvedbi sodelovanja s starši,
- sodelovanje pri izdelavi plana izobraževanja za učiteljski zbor,
- aktualna problematika – raziskave,
- sodelovanje pri sistematičnem načrtovanju in evalvaciji vzgojno-izobraževalnega dela šole,
- sodelovanje v projektih, ki potekajo in uvajanje novosti s pedagoško- psihološkega področja,
- analiza uspeha in vzgojne problematike šole,
- raziskovalno delo v smislu spremljanja in evalvacije prednostnih nalog,
- prizadevanje za dobro psihosocialno klimo šole.
Svetovalna služba se vključuje v kompleksno reševanje pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj v šoli preko treh osnovnih, med seboj povezanih in pogosto prepletenih vrst dejavnosti svetovalne službe:
- dejavnosti pomoči,
- razvojnih in preventivnih dejavnosti,
- dejavnosti načrtovanja in evalvacije.
Svetovalna služba preko teh treh osnovnih vrst dejavnosti pomaga vsem možnim udeležencem v šoli (učencem, učiteljem, vodstvu in staršem) in z njimi sodeluje na naslednjih področjih vsakdanjega življenja in dela v vrtcu oziroma šoli:
- učenja in poučevanja,
- šolske kulture, vzgoje, klime in reda,
- telesnega, osebnega (spoznavnega in čustvenega) in socialnega razvoja,
- šolanja in karierne orientacije (oziroma sprejema otrok v šolo in njihovega prehoda v srednjo šolo),
- ter na področju socialno-ekonomskih stisk.
Pri vsakem navedenem področju delo šolskega svetovalnega delavca obsega sodelovanje z učenci, z učitelji, s starši, z vodstvom in z zunanjimi ustanovami.
Svetovalni delavci v vzgojno-izobraževalnih ustanovah se ravnajo po osnovnih načelih svetovanja:
- prostovoljnost,
- zaupnost,
- dobrobit svetovanca.
V strokovnem pogledu je svetovalna služba pri svojem delu avtonomna. Vselej je dolžna posredovati korektna strokovna mnenja. O strokovnih vprašanjih in o načinih svojega dela odloča sama. Ima pravico in dolžnost odkloniti vse naloge in zadolžitve, ki so v nasprotju s strokovno etičnimi načeli dela.