Select Page

“Slova je kul” (šolsko leto 2018/19)

Učitelji se vedno znova srečujemo z vprašanjem, kako učence motivirati za učenje in ponavljanje snovi izven rednih ur pouka. Pri slovenščini je ponavljanje in utrjevanje različnih slovničnih pravil in struktur po navadi vezano na učne liste z vajami, kar učence v poplavi različnih delovnih zvezkov in učnih listov velikokrat odbije in ne motivira za domače delo. Zato smo se učiteljice slovenščine odločile, da popestrimo učenje »dolgočasne« slovnice z nekoliko nenavadno domačo nalogo. Učencem smo dale navodilo, da na čim bolj ustvarjalen način pripravijo predstavitve različnih poglavij iz slovnice in zgodovine jezika. Učenci so si sami izbrali, ali bodo snov predstavili skozi zgodbo, skeče, pesmi, filme, družabne igre ipd. Pri tem so izbrali medij, ki je njim najbližje – vizualni, avditivni ali kinestetični. Taka naloga je poleg večje motivacije za delo doma v učencih prebudila domišljijo in ustvarjalnost. Obenem pa je s tem, ko so v predstavitve vključili več zaznavnih kanalov, omogočila, da si učenci skozi izkustveno učenje hitreje zapomnijo in svoje znanje tudi dalj časa ohranijo v spominu.

Nad izdelki, ki so jih učenci predstavili v šoli, smo bile navdušene, zato smo se odločile, da bomo take naloge razširile tudi na pouk književnosti.

Na spodnjih povezavah si lahko ogledate nekaj predstavitev oz. utrinkov iz predstavitev.

Učiteljice slovenščine

TEZEJEV BOJ Z MINOTAVROM – ZAMRZNJENE SLIKE

Umetnostna besedila v razredu lahko obnavljamo na različne načine – učenci pišejo strnjene ali podrobne obnove, tvorijo ustno obnovo, tako da vsak učenec pove eno poved, zgodbo ilustrirajo ali ustvarimo strip, delo dramatiziramo … Tokrat pa so učenci 7. c bajko Tezejev boj z Minotavrom prikazali z zamrznjenimi slikami. Uživali so vsi – tako učenci, ki so bili tisti trenutek v zamrznjeni sliki, kot tisti, ki so ugotavljali, kateri prizor bajke prikazujejo njihovi sošolci.

BUTALCI

Učenci 6. b in 6. c so za letošnjo prvo knjigo za domače branje prebrali knjigo Frana Milčinskega BUTALCI. Po prebrani knjigi so ustvarjali z lego kockami. StoryStarter sistem je sistem, sestavljen iz kompleta LEGO gradnikov, in je ustvarjalno orodje za učenje, ki učencem pomaga pri ustvarjanju, pripovedovanju in obnavljanju zgodb. Tokrat so učenci obnavljali prizore iz knjige, ki so jo prebrali, tako, da so prizor najprej sestavili z lego kockami, nato pa ga ustno predstavili sošolcem.

C. in M. Lamb: Zgodbe iz Shakespeara

Učenci 9. razredov so za domače branje prebrali zgodbe, prirejene po Shakespearovih igrah. Zgodbe so sošolcem predstavili v obliki družabnih iger (hamletopolis, črni Hamlet), skečev, stripov, kamišibaja … Pri tem so bili zopet zelo ustvarjalni in duhoviti.

 

PREŠEREN MALO DRUGAČE

Osmošolci so znanje o Francetu Prešernu utrjevali na malce drugačen način. Dokazali so, da znajo biti zelo ustvarjalni in inovativni. Sami so izdelali družabne igre, s pomočjo katerih so utrdili svoje znanje. Tisti, ki so jim bližje računalniki, pa so s pomočjo aplikacije Kahoot! sestavili kvize in z njimi preverjali znanje sošolcev. Like Prešernovih pesmi pa so prikazali tudi z zamrznjenimi slikami. Tako smo lahko videli zelo prepričljivo Urško, povodnega moža, Rozamundo, Apela in druge.

 

Arhiv:

(Skupno 707 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost